Synopsis
Suchen Sie das perfekte Baby? Hier wird Ihr Wunsch erfüllt! In einer Fabrik werden Kinder nach Maß gefertigt.
Die Videoproduktion Birthmark nutzt Stop-Motion-Animation und Claymation-Techniken, um Szenen aus einer Fabrik darzustellen, in der Kinder produziert werden. Die Fabrik dient als Metapher für das unersättliche Verlangen der Menschheit nach Perfektion und Prestige.
Dieses Werk hebt das extreme Verlangen nach dem "perfekten Kind" hervor, das als vorzeigbares und prestigeträchtiges Objekt angesehen wird, oft in sozialen Medien und im echten Leben präsentiert. Der Schwerpunkt liegt auf dem Aussehen—darauf, was schön aussieht und präsentiert werden kann—während der Wert und die Persönlichkeit des Individuums dabei kaum eine Rolle zu spielen scheinen.
Meine Arbeit untersucht die Fließbandproduktion von Babys, die wie Artikel in einem Online-Shop bestellt und angepasst werden.
Erfolge:
05.2010
Auszeichnung der HfG Karlsruhe
03.2011
TRICKY WOMEN 2011
Internationales Animationsfilmfestival Wien
MONSTRA 2011
Internationales Filmfestival Lisboa
LANDSHUTER KURZFILMFESTIVAL 2011
on-3 Kinonacht Special
Ausstrahlung im Bayerischen Rundfunk
05.2011
Auszeichnung des Wiener Künstlerhauses im Rahmen des Hubert Sielecki Preises
10.2011
AniWOW! 2011
China (Beijing) International Student Animation Festival
BIRTHMARK
R:Karin Csernohorski
Release Date: 05.05.2010
Genre: Social Critique Short Film / Claymation
Duration: 7 min
Synopsis
Are you looking for the perfect baby? Here, your wish will be fulfilled! In a factory, children are made to measure.
The video work Birthmark utilizes Stop Motion Animation and Claymation techniques to depict scenes from a factory where children are produced. The factory serves as a metaphor for humanity's insatiable desire for perfection and prestige.
This work highlights the extreme desire for the "perfect child" as a presentable and prestigious object, often showcased in social media and real life. The emphasis is placed on appearances—what looks pretty and can be presented—while the value and personality of the individual seem to matter little.
My work explores the assembly line production of babies, ordered and customized like items in an online shop.
Achievements:
05.2010
Award from HfG Karlsruhe
03.2011
TRICKY WOMEN 2011
International Animation Film Festival Vienna
MONSTRA 2011
Lisboa International Film Festival
LANDSHUT SHORT FILM FESTIVAL 2011
on-3 Cinema Night Special
Broadcast on Bavarian Radio
05.2011
Award from the Vienna Künstlerhaus as part of the Hubert Sielecki Prize
10.2011
AniWOW! 2011
China (Beijing) International Student Animation Festival
Die fremde Frau | The strange woman
R: Bettina Büttner
Documentary,
Deutschland
2015,
DCP 2K Flat,
77 Min.
Diplomfilm
Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg erzählt von einer Familie über vier Generationen aus Flossenbürg, einem Dorf in der Oberpfalz in Bayern.
In ruhigen Beobachtungen zeichnet der Film die Lebenswelt der Bewohner des Orts und das Zusammenleben der Hausfrau und Mutter Kerstin und ihrer Tochter Lena. Die Vergangenheit und der Umgang mit ihr verweisen auf die Zukunft.
Der Film erzählt von Manie und Depression, von Empathie und Gehorsam, von Ehe, Einsamkeit und der Liebe.
The strange woman - Winter journey to Flossenbürg is a documentary about a family of four generations in Flossenbürg, a village in the Upper Palatinate in Bavaria.
The film shows in quiet observations the lives of the village residents and the coexistence of housewife and mother Kerstin and her daughter Lena. The past and dealing with it point to the future.
The film tells the story of mania and depression, empathy and obedience, of marriage, loneliness and love.
Director: Bettina Büttner
Cinematography: Florian Haag, Bettina Büttner, Eduard Stürmer
Sound, Sound Design & Mixing: Cornelia Böhm
Editing & Color Grading: Eduard Stürmer
Producer: Bettina Büttner
Co-Producer: Eduard Stürmer
Production Company: Büttner & Stürmer, University of Arts and Design Karlsruhe (in co-operation with)
Screenings (Selection)
Academy of Fine Arts 2015, Nuremberg, Deutschland
Grenzland-Filmtage 2016, Selb, Germany
Crossing Europe Filmfestival 2016, Linz, Austria
Visions du Réel Doc Outlook International Market 2016, Nyon, Switzerland
Swedish International Film Festival, Sweden, 2016
Psyennale 2017, Vienna, Austria
Medien-Beschreibung (en)
The strange woman
Director: Bettina Büttner
Documentary,
Germany, 2015
DCP 2K Flat, 77 min.
Graduation Film
THE STRANGE WOMAN – WINTER JOURNEY TO FLOSSENBÜRG tells the story of a family spanning four generations in Flossenbürg, a village in the Upper Palatinate region of Bavaria.
Through quiet observations, the film portrays the everyday lives of the village residents and the relationship between housewife and mother Kerstin and her daughter Lena. The way the past is confronted and processed points toward the future.
The film explores themes of mania and depression, empathy and obedience, marriage, loneliness, and love.
Director: Bettina Büttner
Cinematography: Florian Haag, Bettina Büttner, Eduard Stürmer
Sound, Sound Design & Mixing: Cornelia Böhm
Editing & Color Grading: Eduard Stürmer
Producer: Bettina Büttner
Co-Producer: Eduard Stürmer
Production Company: Büttner & Stürmer, University of Arts and Design Karlsruhe (in cooperation with)
Screenings (Selection):
Academy of Fine Arts 2015, Nuremberg, Germany
Grenzland-Filmtage 2016, Selb, Germany
Crossing Europe Film Festival 2016, Linz, Austria
Visions du Réel Doc Outlook International Market 2016, Nyon, Switzerland
Swedish International Film Festival, Sweden, 2016
Psyennale 2017, Vienna, Austria
Alternativ-Text (de)
(Filmstill) Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg
Alternativ-Text (en)
(Filmstill) The strange woman - Winter journey to Flossenbürg
Importiert am
21.02.2025
Übergeordnete Sets
1
(Filmstill) Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg
Name that can easily go onto 2 lines
Author that can easily go onto 2 lines as well
Titel
(Filmstill) Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg
Die fremde Frau | The strange woman
R: Bettina Büttner
Documentary,
Deutschland
2015,
DCP 2K Flat,
77 Min.
Diplomfilm
Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg erzählt von einer Familie über vier Generationen aus Flossenbürg, einem Dorf in der Oberpfalz in Bayern.
In ruhigen Beobachtungen zeichnet der Film die Lebenswelt der Bewohner des Orts und das Zusammenleben der Hausfrau und Mutter Kerstin und ihrer Tochter Lena. Die Vergangenheit und der Umgang mit ihr verweisen auf die Zukunft.
Der Film erzählt von Manie und Depression, von Empathie und Gehorsam, von Ehe, Einsamkeit und der Liebe.
The strange woman - Winter journey to Flossenbürg is a documentary about a family of four generations in Flossenbürg, a village in the Upper Palatinate in Bavaria.
The film shows in quiet observations the lives of the village residents and the coexistence of housewife and mother Kerstin and her daughter Lena. The past and dealing with it point to the future.
The film tells the story of mania and depression, empathy and obedience, of marriage, loneliness and love.
Director: Bettina Büttner
Cinematography: Florian Haag, Bettina Büttner, Eduard Stürmer
Sound, Sound Design & Mixing: Cornelia Böhm
Editing & Color Grading: Eduard Stürmer
Producer: Bettina Büttner
Co-Producer: Eduard Stürmer
Production Company: Büttner & Stürmer, University of Arts and Design Karlsruhe (in co-operation with)
Screenings (Selection)
Academy of Fine Arts 2015, Nuremberg, Deutschland
Grenzland-Filmtage 2016, Selb, Germany
Crossing Europe Filmfestival 2016, Linz, Austria
Visions du Réel Doc Outlook International Market 2016, Nyon, Switzerland
Swedish International Film Festival, Sweden, 2016
Psyennale 2017, Vienna, Austria
Medien-Beschreibung (en)
The strange woman
Director: Bettina Büttner
Documentary,
Germany, 2015
DCP 2K Flat, 77 min.
Graduation Film
THE STRANGE WOMAN – WINTER JOURNEY TO FLOSSENBÜRG tells the story of a family spanning four generations in Flossenbürg, a village in the Upper Palatinate region of Bavaria.
Through quiet observations, the film portrays the everyday lives of the village residents and the relationship between housewife and mother Kerstin and her daughter Lena. The way the past is confronted and processed points toward the future.
The film explores themes of mania and depression, empathy and obedience, marriage, loneliness, and love.
Director: Bettina Büttner
Cinematography: Florian Haag, Bettina Büttner, Eduard Stürmer
Sound, Sound Design & Mixing: Cornelia Böhm
Editing & Color Grading: Eduard Stürmer
Producer: Bettina Büttner
Co-Producer: Eduard Stürmer
Production Company: Büttner & Stürmer, University of Arts and Design Karlsruhe (in cooperation with)
Screenings (Selection):
Academy of Fine Arts 2015, Nuremberg, Germany
Grenzland-Filmtage 2016, Selb, Germany
Crossing Europe Film Festival 2016, Linz, Austria
Visions du Réel Doc Outlook International Market 2016, Nyon, Switzerland
Swedish International Film Festival, Sweden, 2016
Psyennale 2017, Vienna, Austria
Alternativ-Text (de)
(Filmstill) Die fremde Frau – Winterreise nach Flossenbürg
Alternativ-Text (en)
(Filmstill) The strange woman - Winter journey to Flossenbürg
Fächerpalme Acapulco
Deutschland
2012
Animationsfilm
R:Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann
37.00 min
Farbe, Dolby
R:Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann
Premiere: 01.12.2012, Stuttgart, Filmschau Baden-Württemberg
Hochschule für Gestaltung Karlsruhe
Regie, Produktion & Animation: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann
Drehbuch: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann, Manuel Kolip
Kamera: Rebecca Hirneise, Karolina Serafin
Schnitt: Ursula Schachenhofer
Musik: David Loscher
Ton: David Loscher, Cornelia Böhm, Melanie Jilg
Set, Puppen & Kostüme: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann, Manuel Kolip
Inhalt
Das zurückgezogene Leben der alleinstehenden Monika gerät aus dem Takt, als sie, ohne es zu merken, den Lieferanten Bruno in ihrer Wohnung einschließt. Zunächst unfreiwillig gefangen, arrangiert sich der unbemerkte Mitbewohner allmählich mit seiner unbequemen Situation...
Ein sympathischer, humorvoller Puppentrickfilm, der Slapstick-Elemente mit schwarzem Humor vereint. Statt Dialogen nutzt der Film korrespondierende Alltagsgeräusche der beiden Figuren als Ersatz für die nicht stattfindende Kommunikation.
(DCP, 37 min, ohne Worte).
Medien-Beschreibung (en)
Fächerpalme Acapulco
Germany
2012
Animated Film
Director: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann
37.00 min
Color, Dolby
Premiere: 01.12.2012, Stuttgart, Filmschau Baden-Württemberg
University of Arts and Design Karlsruhe
Crew
Direction, Production & Animation: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann
Screenplay: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann, Manuel Kolip
Cinematography: Rebecca Hirneise, Karolina Serafin
Editing: Ursula Schachenhofer
Music: David Loscher
Sound: David Loscher, Cornelia Böhm, Melanie Jilg
Set, Puppets & Costumes: Sandra Denningmann, Charlotte Höchsmann, Manuel Kolip
Synopsis
The secluded life of single Monika is thrown off balance when she accidentally locks deliveryman Bruno in her apartment. Initially trapped against his will, the unnoticed roommate gradually comes to terms with his uncomfortable situation…
A charming, humorous stop-motion film that combines slapstick elements with dark humor. Instead of dialogue, the film uses corresponding everyday sounds of the two characters as a substitute for the communication that does not take place.
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Dokumentarfilm,
Regie: Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
Dauer: 46.00 min
Sprache: Englisch / Bosnisch / Kroatisch / Serbisch
Englische Untertitel
Drei Gebäude im ehemaligen Jugoslawien sind die Protagonisten dieser Geschichte über Krieg, Zerstörung, kollektive Identität und kulturelles Erbe. Diese drei Gebäude in Kroatien, Serbien und Bosnien-Herzegowina sind Beispiele für drei verschiedene Weisen, wie Gesellschaften mit den strukturellen Überresten eines bewaffneten Konflikts umgehen.
Wie gehen die neuen Nationalstaaten mit ihrem Erbe um? Was können diese Praktiken über ihre kollektive Kultur des Gedenkens aussagen? Wie erzählen die Strukturen das Erbe und den Aufbau neuer Nationalstaaten, und wie beeinflussen sich architektonische Strukturen und soziale Narrative gegenseitig?
Medien-Beschreibung (en)
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Documentary Movie,
R:Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
46.00 min
Language:English/ Bosnian/ Croatian/ Serbian
English subtitles
Three buildings in former Yugoslavia are the protagonists in this story of war, destruction, collective identity and cultural heritage. These three buildings in Croatia, Serbia and Bosnia-Herzegovina are examples of three different ways societies deal with the structural remnants of an armed conflict.
How are the new nation-states dealing with their heritage? What can these practices say about their collective culture of remembrance? How do the structures tell the legacy and building of new nation states, and how do architectural structure and social narrative influence each other?
Alternativ-Text (de)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Alternativ-Text (en)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Importiert am
21.02.2025
Übergeordnete Sets
1
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Name that can easily go onto 2 lines
Author that can easily go onto 2 lines as well
Titel
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Datierung
2019
Titel
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Titel (en)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Dokumentarfilm,
Regie: Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
Dauer: 46.00 min
Sprache: Englisch / Bosnisch / Kroatisch / Serbisch
Englische Untertitel
Drei Gebäude im ehemaligen Jugoslawien sind die Protagonisten dieser Geschichte über Krieg, Zerstörung, kollektive Identität und kulturelles Erbe. Diese drei Gebäude in Kroatien, Serbien und Bosnien-Herzegowina sind Beispiele für drei verschiedene Weisen, wie Gesellschaften mit den strukturellen Überresten eines bewaffneten Konflikts umgehen.
Wie gehen die neuen Nationalstaaten mit ihrem Erbe um? Was können diese Praktiken über ihre kollektive Kultur des Gedenkens aussagen? Wie erzählen die Strukturen das Erbe und den Aufbau neuer Nationalstaaten, und wie beeinflussen sich architektonische Strukturen und soziale Narrative gegenseitig?
Medien-Beschreibung (en)
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Documentary Movie,
R:Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
46.00 min
Language:English/ Bosnian/ Croatian/ Serbian
English subtitles
Three buildings in former Yugoslavia are the protagonists in this story of war, destruction, collective identity and cultural heritage. These three buildings in Croatia, Serbia and Bosnia-Herzegovina are examples of three different ways societies deal with the structural remnants of an armed conflict.
How are the new nation-states dealing with their heritage? What can these practices say about their collective culture of remembrance? How do the structures tell the legacy and building of new nation states, and how do architectural structure and social narrative influence each other?
Alternativ-Text (de)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Alternativ-Text (en)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Importiert am
21.02.2025
Übergeordnete Sets
1
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Name that can easily go onto 2 lines
Author that can easily go onto 2 lines as well
Titel
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Datierung
2019
Titel
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Titel (en)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Dokumentarfilm,
Regie: Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
Dauer: 46.00 min
Sprache: Englisch / Bosnisch / Kroatisch / Serbisch
Englische Untertitel
Drei Gebäude im ehemaligen Jugoslawien sind die Protagonisten dieser Geschichte über Krieg, Zerstörung, kollektive Identität und kulturelles Erbe. Diese drei Gebäude in Kroatien, Serbien und Bosnien-Herzegowina sind Beispiele für drei verschiedene Weisen, wie Gesellschaften mit den strukturellen Überresten eines bewaffneten Konflikts umgehen.
Wie gehen die neuen Nationalstaaten mit ihrem Erbe um? Was können diese Praktiken über ihre kollektive Kultur des Gedenkens aussagen? Wie erzählen die Strukturen das Erbe und den Aufbau neuer Nationalstaaten, und wie beeinflussen sich architektonische Strukturen und soziale Narrative gegenseitig?
Medien-Beschreibung (en)
Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Documentary Movie,
R:Klemens Czurda
2019
Diplomfilm
46.00 min
Language:English/ Bosnian/ Croatian/ Serbian
English subtitles
Three buildings in former Yugoslavia are the protagonists in this story of war, destruction, collective identity and cultural heritage. These three buildings in Croatia, Serbia and Bosnia-Herzegovina are examples of three different ways societies deal with the structural remnants of an armed conflict.
How are the new nation-states dealing with their heritage? What can these practices say about their collective culture of remembrance? How do the structures tell the legacy and building of new nation states, and how do architectural structure and social narrative influence each other?
Alternativ-Text (de)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
Alternativ-Text (en)
(Filmstill) Shapes of Ruin - Narrative Architecture in Post-Yugoslavia
HFG 24 ist ein stereoskopischer Kurzfilm von Horst von Bolla.
HFG 24 behauptet, der erste stereoskopische Teleshopping-Kanal zu sein und bietet Ihnen die wundervollsten exklusiven Produkte:
Liebevoll handgefertigte Terrakotta-Geisterfiguren! Wunderschön mit Kerzen bestückt – passend für jede Gelegenheit.
Nach einer fulminanten Premiere auf dem nächstbesten 3D-Festival wurde der Film exklusiv auf stereoskopischer VHS veröffentlicht!
Es könnte noch einige vergessene, verrottete Kassetten in den dunklen Ecken des Shops geben!
Credits:
Drehbuch, Regie, Produktion: Horst von Bolla
Co-Regie, Schnitt, Postproduktion: Valle Döring
Hugo von Trost: Raphael Treite
Petra Blumennau: Diana Hoffmann
Set, Kostüm: Kirsten Cluive
Musik: Walls and Birds
3D-Animation, Compositing: Oli Jelko
Unser gemeinsames Werk HFG 24 wurde heute, am 6.8.2014 – etwa zehn Monate nach der Premiere auf dem Beyond Festival und rund acht Monate nach der erfolgreichen Veröffentlichung als VHS-Kaufkassette inklusive 3D-Brille – unter einer Creative-Commons-Lizenz auf YouTube veröffentlicht.
Um den Film in 3D auf YouTube zu sehen, benötigen Sie eine Rot-Cyan-Brille oder andere spezielle Hardware. Alternativ kann 3D in den Einstellungen deaktiviert werden.
Viel Vergnügen – und rufen Sie jetzt an: 07123 – 27 94 188!
Medien-Beschreibung (en)
HFG 24 (2013)
HFG 24 is a stereoscopic short film by Horst von Bolla.
HFG 24 claims to be the first stereoscopic tele-shopping channel, offering you the most marvelous exclusive products:
Lovingly handcrafted terracotta ghost figures! Beautifully designed with candles inside—perfect for any occasion.
After an explosive premiere at the next best 3D festival, the film was released exclusively on stereoscopic VHS!
There might still be some forgotten, rotting tapes lurking in the darker corners of the shop!
Credits:
Written, Directed, Produced by: Horst von Bolla
Co-Directed, Edited, Post-Production by: Valle Döring
Hugo von Trost: Raphael Treite
Petra Blumennau: Diana Hoffmann
Set, Costume Design: Kirsten Cluive
Music: Walls and Birds
3D Animation, Compositing: Oli Jelko
Our collaborative project HFG 24 was officially released today, August 6, 2014—around ten months after its premiere at the Beyond Festival and approximately eight months after its successful launch as a VHS cassette including 3D glasses—under a Creative Commons license on YouTube.
To watch the film in 3D on YouTube, you’ll need red-cyan glasses or other specialized hardware. However, the 3D effect can also be disabled in the settings.