In a Bulgarian valley where the production of roses and weapons determines the climate of the living environment, the film’s author takes off on an identity quest, a journey along the bipolar, psychogeographic reality of her birthplace
In einem bulgarischen Tal, in dem die Produktion von Rosen und Waffen das Klima des Lebensraums bestimmt, begibt sich die Autorin des Films auf eine Identitätssuche, eine Reise entlang der bipolaren, psychogeografischen Realität ihres Geburtsorts.
Beschreibung (en)
In a Bulgarian valley where the production of roses and weapons determines the climate of the living environment, the film’s author takes off on an identity quest, a journey along the bipolar, psychogeographic reality of her birthplace.
ein Video, gespielt von Arno Arial mit der DIY-Saxophone-Serie, deren Mundstücke auf Open-Source-3D-Modellen basieren und handgefertigt aus PCL und PLA bestehen. Das Stück wurde aufgenommen, während Arial Kopfhörer trug, um klassische Musik zu hören, sowie lärmunterdrückende Ausrüstung darüber, um sowohl äußere als auch selbst erzeugte Klänge auszublenden. Das Video läuft im Ausstellungsraum in Dauerschleife und bildet gemeinsam mit Plastic Fugue eine gebrochene fugenhafte Gegenstimme.
Medien-Beschreibung (en)
A video performed by Arno Arial with the DIY saxophone series, whose mouthpieces are based on open-source 3D models and handmade from PCL and PLA. The piece was recorded while Arial wore headphones to listen to classical music, as well as noise-cancelling gear on top to block out both external and self-generated sounds. The video runs in a continuous loop in the exhibition space and, together with Plastic Fugue, forms a fractured, fugal counter-voice.
ein Video, gespielt von Arno Arial mit der DIY-Saxophone-Serie, deren Mundstücke auf Open-Source-3D-Modellen basieren und handgefertigt aus PCL und PLA bestehen. Das Stück wurde aufgenommen, während Arial Kopfhörer trug, um klassische Musik zu hören, sowie lärmunterdrückende Ausrüstung darüber, um sowohl äußere als auch selbst erzeugte Klänge auszublenden. Das Video läuft im Ausstellungsraum in Dauerschleife und bildet gemeinsam mit Plastic Fugue eine gebrochene fugenhafte Gegenstimme.
Medien-Beschreibung (en)
A video performed by Arno Arial with the DIY saxophone series, whose mouthpieces are based on open-source 3D models and handmade from PCL and PLA. The piece was recorded while Arial wore headphones to listen to classical music, as well as noise-cancelling gear on top to block out both external and self-generated sounds. The video runs in a continuous loop in the exhibition space and, together with Plastic Fugue, forms a fractured, fugal counter-voice.
ein Video, gespielt von Arno Arial mit der DIY-Saxophone-Serie, deren Mundstücke auf Open-Source-3D-Modellen basieren und handgefertigt aus PCL und PLA bestehen. Das Stück wurde aufgenommen, während Arial Kopfhörer trug, um klassische Musik zu hören, sowie lärmunterdrückende Ausrüstung darüber, um sowohl äußere als auch selbst erzeugte Klänge auszublenden. Das Video läuft im Ausstellungsraum in Dauerschleife und bildet gemeinsam mit Plastic Fugue eine gebrochene fugenhafte Gegenstimme.
Medien-Beschreibung (en)
A video performed by Arno Arial with the DIY saxophone series, whose mouthpieces are based on open-source 3D models and handmade from PCL and PLA. The piece was recorded while Arial wore headphones to listen to classical music, as well as noise-cancelling gear on top to block out both external and self-generated sounds. The video runs in a continuous loop in the exhibition space and, together with Plastic Fugue, forms a fractured, fugal counter-voice.
ein Video, gespielt von Arno Arial mit der DIY-Saxophone-Serie, deren Mundstücke auf Open-Source-3D-Modellen basieren und handgefertigt aus PCL und PLA bestehen. Das Stück wurde aufgenommen, während Arial Kopfhörer trug, um klassische Musik zu hören, sowie lärmunterdrückende Ausrüstung darüber, um sowohl äußere als auch selbst erzeugte Klänge auszublenden. Das Video läuft im Ausstellungsraum in Dauerschleife und bildet gemeinsam mit Plastic Fugue eine gebrochene fugenhafte Gegenstimme.
Medien-Beschreibung (en)
A video performed by Arno Arial with the DIY saxophone series, whose mouthpieces are based on open-source 3D models and handmade from PCL and PLA. The piece was recorded while Arial wore headphones to listen to classical music, as well as noise-cancelling gear on top to block out both external and self-generated sounds. The video runs in a continuous loop in the exhibition space and, together with Plastic Fugue, forms a fractured, fugal counter-voice.
ein Video, gespielt von Arno Arial mit der DIY-Saxophone-Serie, deren Mundstücke auf Open-Source-3D-Modellen basieren und handgefertigt aus PCL und PLA bestehen. Das Stück wurde aufgenommen, während Arial Kopfhörer trug, um klassische Musik zu hören, sowie lärmunterdrückende Ausrüstung darüber, um sowohl äußere als auch selbst erzeugte Klänge auszublenden. Das Video läuft im Ausstellungsraum in Dauerschleife und bildet gemeinsam mit Plastic Fugue eine gebrochene fugenhafte Gegenstimme.
Medien-Beschreibung (en)
A video performed by Arno Arial with the DIY saxophone series, whose mouthpieces are based on open-source 3D models and handmade from PCL and PLA. The piece was recorded while Arial wore headphones to listen to classical music, as well as noise-cancelling gear on top to block out both external and self-generated sounds. The video runs in a continuous loop in the exhibition space and, together with Plastic Fugue, forms a fractured, fugal counter-voice.